Tuesday, May 12, 2009

motif : sleeping couple


3 comments:

  1. aku memahami si wanita itu...riaknya ingin menjerit ;

    - pusingan bocah masa -

    aku tidak melihat waktu milikan aku bertamu
    sekadar melimpasi sempadan wilayah kau
    pun ringkas, masih membekasi perjalanan marhalah aku

    kau tak pernah melihat dikedua mata tentang aku
    pun tak pernah kau eja satu persatu
    tentang cereka yang tiada perkataan 'kita'
    dan terkadang aku sering dilewati pertanyaan
    sedetik pernahkah aku berada diwilayah kau?


    tetapi tiada kekesalan kerana wanita itu berlaku semampunya untuk mempertahankan apa yang difahamnya itu cinta...

    ReplyDelete
  2. owh.. sejujurnya aku mempolemikkan watak² separa sedar dengan satu intipati keyataan yang berbentuk semata-mata tafsiran..

    so xde salah atau betul.. just aku 'poppish'kan image ni dengan lahiriah batin yang aku sendiri cadangkan word statement ni...

    oh ya...
    kalo ko ade idea contoh polemik; silakan..

    btw,
    thanks bro pekong for this first blog comment.. cheers!

    ReplyDelete
  3. cinta bukan semestinya bernafsu.

    nafsu juga tidak semestinya penetrasi.

    seperti mana penetrasi tidak semestinya berhasil memberi benih yang pekertinya mulia (baca: waras).

    bagaimana kejujuran disampaikan melalui pelukan?

    setia adalah tiga suku kata yang konotasinya tiga suku.

    ReplyDelete